مسئول مجتمع ساماندهي متكديان فرمانداري يزد:

اعتباراجرايي در زمينه جمع‌آوري متكديان از سوي استانداري ابلاغ نشده است

يزدفردا:چندسال پيش جمع آوري متكديان طي يك طرح سراسري در كشور آغاز گرديد ودر يزد هم اين طرح با همكاري تمام دستگاه هاي ذيربط آغاز گرديد و در همان سال نيز بودجه ساخت اردوگاه به فرمانداري يزد ابلاغ گرديد و ساختمان جلو فرمانداري يزد با بودجه متكديان تعمير و باز سازي شد و البته همه از آن استفاده نمودند (از تشكلهاي سياسي و ان جي او ها و فرمانداري يزد )الا متكديان ؟

و هر ساله بودجه متكديان ابلاغ گرديده و لي صمد كور يزدي هنوز متكدي باقي مانده و حتي يك ريال از اين بودجه صرف هزينه زندگي اين گداي مادر زاد شهر يزد نشده و تكليف متكديان غير بومي و جديد كه بماند

و  اصل خبر از ايسنا:

مسئول مجتمع ساماندهي كودكان خياباني و متكديان فرمانداري شهرستان يزد گفت: با توجه به اينكه تاكنون اعتبار اجرايي در زمينه جمع‌آوري متكديان از جانب استانداري به فرمانداري ابلاغ نشده است ، متكديان زيادي در سطح شهر ديده مي‌شود.

عبدالحسين كريم‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا- منطقه يزد،اظهار داشت: ‌در صورتيكه استانداري يزد با تشكيل دومين جلسه كار گروه در رابطه با جمع‌آوري متكديان نظر نهايي خود را اعلام نمايد كار جمع‌آوري و اصلاح ظرف مدت يك ماه صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه از مجموع استان،حتي يک متكدي در شهرستانهاي تابعه به جز شهرستان يزد ديده نمي‌شود؛ گفت:‌ در بحث جمع‌آوري متكديان خياباني و ساماندهي آنان متكدي حرفه‌اي از بين آنها شناسايي و بلافاصله به مقامات قضايي معرفي و طبق قانون با وي برخورد خواهد شد.

كريم‌زاده در ادامه افزود:‌از مجموع متكديان خياباني شناسايي شده بر اساس شناسايي فرد تحت پوشش كميته امداد،‌سازمان بهزيستي قرارمي گيرند.

وي با بيان اين مطلب که 70 درصد متکديان شهرازاتباع و مهاجرين خارجي و بعضا بدون مجوز اقامت مي‌باشند؛ گفت: اين افراد بلافاصله به اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي معرفي و طبق ضوابط و شرايط با آنان بر خورد مي‌شود.

كريم‌زاده در پايان تاکيد کرد: طرح جمع‌آوري و ساماندهي متكديان خياباني بايد با مسئوليت كميته‌اي متشكل از فرمانداري ، استانداري، ‌نيروي انتظامي،‌ سازمان بهزيستي،‌ واحد اجرائيات شهرداري و كميته امداد امام خميني در سطح شهرستان يزد صورت گيرد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا